Japan Art Mile

Nuo 2024 sausio mėnesio iki 2025 kovo mėnesio IIG klasių mokiniai dalyvavo tarptautiniame Japan Art Mile projekte (mokyklų bendradarbiavimu grindžiamo mokymosi projektas), koordinuojamame Japonijos užsienio reikalų ir švietimo ministerijų. Jame kiekviena dalyvaujanti Japonijos mokykla turi partnerę – mokyklą iš kurios nors pasaulio šalies. Mūsų mokyklos IIG4 grupės gimnazistai bendradarbiavo su Japonijos Fuefuki mokykla ir gilinosi į vieną iš septyniolikos Jungtinių Tautų Organizacijos paskelbtų darnaus vystymosi tikslų. Projekto rezultatas – abiejų bendradarbiaujančių mokyklų komandų sukurtas meno kūrinys, kuris atspindi, ką abiejų mokyklų komandos sužinojo ir suprato apie šiandieninio pasaulio problemas ir kaip siūlo jas spręsti. Viso projekto metu IIG klasių moksleiviai gilinosi į DVT15 ”Gyvybė sausumoje” ir aktyviai dalyvavo įvairiose veiklose, kuriose mokiniai ugdėsi savo pilietiškumo, globalaus pasaulio problemų suvokimo, kritinio mąstymo kompetencijas, skatino darnaus vystymosi tikslų įgyvendinimą mokykloje.

 

Projekto pradžioje abiejų mokyklų moksleiviai susipažino, papasakodami apie save, savo mėgstamas veiklas, ką jie žino apie savo partnerių šalį. Po to kartu su anglų kalbų mokytojomis gimnazistai gilinosi į DVT15, bandydami suprasti, kokia yra šio tikslo esmė , kodėl reikia saugoti gamtos išteklius, užkirsti kelią miškų naikinimui, stabdyti gyvūnų nykimą, saugoti bioįvairovę, jie taip pat įsivertino savo žinias ir supratimą apie gyvybę žemėje. Bendradarbiaudami grupėse, jie piešė plakatus ir kūrė pristatymus, kuriuos vėliau pristatė Japonų moksleiviams nuotolinio susitikimo metu. Biologijos, geografijos ir anglų kalbos pamokose jie aptarė, kaip sparčiai didėjanti žmonių populiacija beatodairiškai naudoja gamtinius išteklius, teršia orą, vandenį, dirvožemį ir tokiu būdu neigiamai veikia supančią aplinką, ir, kad pats didžiausias teršėjas yra Žmogus, kurio ūkinės veiklos pasekmė yra didėjanti anglies dioksido emisija. Į svečius buvo pakviestas Darius Ramančionis, Lietuvos geografas, ekologas, aplinkosaugininkas, gamtos mokslų daktaras, kuris susitikimo metu supažindino moksleivius su Lietuvos ir Šiaulių krašto kraštovaizdžio išskirtinėmis savybėmis ir svarba. Įgiję svarbių žinių apie biologinės įvairovės svarbą, IIG4 grupės mokiniai dalyvavo Generation Global nuotolinėje konferencijoje, kurioje drauge su moksleiviais iš Indijos ir Meksikos aptarė, kaip svarbu yra nelikti abejingiems ir savo mažais darbais prisidėti prie tvarios aplinkos kūrimo tiek Europoje, tiek Azijoje ar Amerikoje. Lietuvos ir Japonijos moksleivių nuotolinis susitikimas įvyko gruodžio mėnesį ir jo metu kiekvienos mokyklos moksleiviai pristatė savo veiklas, kurias vykdė gilindamiesi į DVT15 „Gyvybė sausumoje”. Mokiniai sukūrė savo pagrindines žinutes pasauliui, kurias nutapė bendrame piešinyje. Projektas tuo nesibaigė, ir Lauryno Ivinskio gimnazistai įsitraukė į 6 savaites trukusį projektą „Change“ („Keiskimės“),kurio metu kiekvieną dieną stengėsi ugdytis savo tvarius įpročius tiek mokykloje, tiek namuose, kad sumažintų savo CO2 pėdsaką žemėje. Prie šios akcijos prisijungti jie pakvietė ir mokyklos mokytojus bei IG klasių mokinius, kad ir jie keistų savo įpročius tapdami atsakingais vartotojais ir tvarios aplinkos kūrėjais. Klasėse atsirado šiukšliadėžės, skirtos popieriaus ir plastiko rūšiavimui. Mokyklos Mokinių Tarybos iniciatyva buvo padarytos dėžės depozitui bei elektros atliekoms surinkti. Pavasarį Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos bendruomenė prisijungs prie kasmetinių akcijų „Miškasodis“ ir „Darom“, kurios įkvepia ir prisideda prie gamtos puoselėjimo.